In opdracht

Ik houd van diversiteit in mijn werk. Dit is ook terug te vinden in mijn opdrachtgevers. Ik vertel graag een beeldverhaal. Sfeer vangen. Een moment vastleggen. Daarvoor is het van belang scherp te hebben wat de visuele uitstraling is die de opdrachtgever beoogd. Is het stoer, harmonieus, eigenwijs, toegankelijk, fris, spannend wat je wil verbeelden? Samen gaan we op onderzoek uit wat het beste aansluit bij je wensen.

SPOORWEGMUSEUM

De opdrachten voor het Utrechtse Spoorwegmuseum bestaan uit zowel evenement fotografie en bedrijfsfotografie. Een super dynamisch museum met een hele sterke identiteit. Het is een heel laagdrempelig museum dat gericht is op de jonge families en waar altijd weer wat nieuws te beleven valt. Dit wil ik graag terug laten komen in de beelden die ik van tentoonstellingen, evenementen en corporate uitingen voor ze maak.

TIJGERFRIS PERSONAL STYLING

De Utrechtse styliste Yvon vroeg mij om een shoot te doen om content te creĆ«ren voor zowel haar website als insta account. Tevens was de shoot bedoelt om het poseren onder de knie te krijgen. Want dat is zo makkelijk nog niet. Ik vind het belangrijk dat mijn model zich op zijn gemak voelt en natuurlijk op de foto staat. In de styling is het ook nog eens van belang dat de look goed zit. Niet teveel kreukels, zijn de schoenen wel te zien en wat moet je nou eigenlijk met zo’n tas… We hebben de tijd genomen en samen ontdekt wat goed werkt voor de look&feel van Tijgerfris

INDIGO RAVENS

Voor de lancering van het Utrechtse modelabel Indigo ravens werd in beeld gezocht naar de vertaling van een sterk, stoer en tijdloos merk. Als liefhebber van mode een geweldige kans om voor dit startende bedrijf een fashion shoot te kunnen doen. Als locatie hebben we o.a. gekozen voor een echte Utrechtse eye catchers zoals de Gele brug of het Skate Park Transwijk, om het locale karakter van het modelabel te versterken.

ZEN EINDHOVEN

Bij ZEN Eindhoven leer je de eeuwenoude techniek van zenmeditatie. De website en social media kanalen waren op zoek naar een visuele identiteit. Een leuke uitdaging om interieurfotografie te combineren met portretfotografie. Rust, sereen, toegankelijk waren een aantal kernwoorden die in de briefing naar voren kwamen.

COURAGE UTRECHT POP-UP CIRCULAIR WARENHUIS

Helaas is het eerste circulaire warenhuis van Nederland (want pop-up…) niet meer te bezoeken maar wat was het een fijne plek. Op de Vondellaan kwamen Utrechtse circulaire makers van kunst, sieraden, meubels, kleding, tassen, vloerkleden, festivalkleding samen om hun ambachten aan te bieden. Alles gemaakt van eerlijke grondstoffen, lokaal geproduceerd en met liefde voor het vak gemaakt. Ik probeer bij bedrijfsfotografie de essentie in beeld te kunnen vangen. In dit geval ging het om diversiteit in aanbod, kleinschalig, liefde voor het ambacht. Product fotografie zonder dat het te kil of afstandelijk wordt. Met een knipoog.